Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016

Πέτρα στην Πέτρα.. Οδοιπορικό στην Ιορδανία.. المملكة الأردنّيّة الهاشميّة


*Υπάρχουν δυο τρόποι για να ζήσεις. Ο ένας είναι σαν τίποτα να μην είναι θαύμα. Ο άλλος είναι σαν όλα να είναι θαύμα... Δεν ξέρω αν θα φτάσω ποτέ στο σημείο να σκέφτομαι έτσι. Θέλει πολλή..φιλοσοφία! Με μιά μικρή εξαίρεση: τα Ταξίδια. Κάθε ταξίδι μου -κάθε μακρινή ή όχι απόδραση- είναι ένα θαύμα. Είναι Θαύμα...γιατί είχα την Ευλογία να πατήσω το πόδι μου σε έναν άλλον τόπο...! حجر

Και φυσικά αυτή είναι η Petra ! Η....άλλη Petra δηλαδή!
Είναι κάτι μέρη που έχουν σφηνωθεί για τα καλά στο πίσω μέρος τού μυαλού σου, και περιμένουν υπομονετικά να αποφασίσεις πότε θα είναι επιτέλους η ώρα να τα επισκεφτείς. Σε ξέρουν καλά, έχουν μάθει την ψυχολογία σου, τον τρόπο που αναζητάς κάθε φορά τον επόμενο ταξιδιωτικό προορισμό, τα κριτήρια, την χρονική στιγμή, αλλά -για να μην ξεχνιόμαστε...- και τα οικονομικά σου... Κι όταν έρχεται η ώρα να κάνεις το επόμενο ταξίδι σου με δανεικά χρήματα, ε, τότε πρέπει να αξίζει πάρα πολύ τον κόπο ο προορισμός, για να χρωστάς για χάρη του!
Συνεπώς, ξυπνάς ένα πρωί κι αναρωτιέσαι: Ασία ή Αφρική; Κι αφού δεν μπορείς να διαλέξεις.. "χτυπάς" έναν ωραιότατο συνδυασμό Ασίας και Αφρικής και.. ο κύβος ερρίφθη! Μέση Ανατολή!!! Oh la la! Πες μου ότι δεν είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για να φτάσεις στα βάθη τής Ανατολής, τώρα που καίγεται το πελεκούδι!


Μην γελιέσαι... Αν "καιγόταν το πελεκούδι" στην Ιορδανία, δεν θα πατούσα το ποδάρι μου. Γιαλαντζί τουρίστρια με λες, πολεμική ανταποκρίτρια δεν με λες με την καμία! Τέσπα, έχω πάει κι έχω γυρίσει σώα κι αβλαβής από μιά χώρα που στα σύνορά της με την Συρία φιλοξενεί 2 εκατομμύρια Σύρους πρόσφυγες σε καταυλισμούς και σε εμάς εδώ κάποιοι κλαίγονται ότι τους "την έπεσαν" 50 χιλιάδες πρόσφυγες... Και όχι, δεν είναι υποχρεωμένη μια χώρα να φιλοξενεί πρόσφυγες και μια άλλη όχι! Αφήστε δε που στην Μέση Ανατολή η Ιορδανία είναι το φωτεινό άστρο! Μια κοιτίδα Πολιτισμού που πρεσβεύει την Ειρήνη.. الأردن


Να ξυπνάς ένα πρωινό στην Ευρώπη και ύστερα από μόνο δυό απογευματινές ώρες πτήσης, να καταλήγεις να κοιμάσαι στην Μέση Ανατολή το βράδυ, αξία ανεκτίμητη!!! Την αιώνια αγάπη μου στους αδελφούς Ράιτ που εφηύραν το αεροπλάνο! Προσγειώνεσαι ένα γλυκό απόγευμα τού Οκτώβρη στην Ιορδανία κι η χώρα σε υποδέχεται και σε καλωσορίζει, σαν να ήσουν εκεί από πάντα. Βγαίνεις από το αεροπλάνο, κι έτσι απλά, έχεις ενταχθεί στο "δυναμικό" της χώρας... Η πόλη Petra με υποδέχεται με όλα τα φωτάκια της αναμμένα, από κάθε βράχο βγαίνει κι ένα φως, μια μικρή Ανάσταση που συμβαίνει κάθε που πέφτει ο ήλιος... Κι όταν το πρωί ανοίγω το παράθυρο τού δωματίου, αν πω ότι νιώθω δέος, μάλλον θα είναι επιεικώς ελλειπής η λέξη, αφού, μόνο αν ξυπνήσεις περικυκλωμένος από κόκκινα πέτρινα βουνά, μπορείς να νιώσεις αυτό το "ουάου!" συναίσθημα και πάλι είναι δύσκολο να...χωνέψεις την αλήθεια, ότι την νύχτα κοιμόσουν μέσα στο κουκούλι ενός εκ των 7 θαυμάτων τού σύγχρονου κόσμου!...

Από εκείνη την ώρα και μετά, αρχίζω να ακούω συνεχώς το όνομά μου δίπλα μου, κι όλο να γυρνάω από δω κι από κει, κι όλο να ξαφνιάζομαι, αφού από παντού με φωνάζουν: Petra, Petra!... Στην ουσία όμως, κι όσο κι αν είμαι στο τσακ για να την ψωνίσω, είναι τα πράγματα τόσο απλά: περπατώ στην Petra κι όλοι μιλούν για εκείνη -την πόλη λέμε! Halloooo κοπελιά!!!- και ουδείς για εμένα την...απλή καθημερινή Petra! Κι ενώ δεν ξέρουν (αντικειμενικά τώρα!) το όνομά μου, με πλησιάζουν από παντού οι Βεδουίνοι και μου ζητούν να ανέβω στο δικό τους το άλογο για μιά βόλτα μέχρι το Θησαυροφυλάκιο τής αρχαίας ελληνικής (ω ναι!) πόλης -της Petra- κι όλα αυτά επειδή το ξανθό μου μαλλί τραβάει τα βλέμματα σαν τον μαγνήτη! Μαγνήτης, μαγνήτης, πληρώνω σε δηνάρια εκείνη την διαδρομή, σα να 'ταν από χρυσάφι! Από εκείνη τη στιγμή και μετά, διαπιστώνω ότι η Ιορδανία είναι μια ακριβή χώρα, όπου ο Έλληνας-Ευρωπαίος-μη χέσω! φαντάζει φτωχός συγγενής με τα πενιχρά του ευρώ... Άτιμη κοινωνία!!

Αυτό είναι το ΑΛΗΘΙΝΟ τρένο που γυρίστηκε η ταινία "ο Λόρενς τής Αραβίας"
Κι όμως, βρισκόμαστε στην χώρα όπου το wifi "ρέει" άφθονο και δωρεάν σχεδόν παντού! Το...δωρεάν wifi που θα έκανε ο Σαμαράς στο Ελλάντα; Ε, το έκανε φαίνεται τελικά στην Ιορδανία! Σίγουρα θα 'χε τους λόγους του, αφού αρκετοί Έλληνες δεν μπορούσαν χωρίς ίντερνετ και facebook ούτε λεπτό! Τραγικό!.. واي فاي
Τι άλλο λες εσύ ότι "έρεε" άφθονο στην Ιορδανία; (εξαιρείται το νερό, που έχει τραγική έλλειψη η χώρα..): η μυστική αστυνομία! Ω ναι, και ναι μεν μπορεί να μην την έβλεπε ο κάθε πολίτης ή επισκέπτης, εκείνη όμως είναι παντού, άγρυπνος φρουρός, κι άλλος ένας λόγος που περπατάς σε κάθε πόλη ή χωριό τής Ιορδανίας και νιώθεις ασφάλεια... Την ίδια ασφάλεια που νιώθεις κι όταν βρίσκεσαι ανάμεσα στους φιλόξενους -όσο και γοητευτικούς..- Βεδουίνους με τις λευκές κελεμπίες και τα καρό ασπροκόκκινα σαρίκια τους, στην σαγηνευτική κόκκινη έρημο τού Ουάντι Ράμ! Έτσι θα σε πάω στο Μέρος Β'..! Συνεχίζεται... تواصل

Επάνω: Εδώ με τον Βεδουίνο οδηγό τού 4Χ4 στο σαφάρι στην έρημο Ουάντι Ραμ
Τα...τεκνά Βεδουίνοι με τις κελεμπίες και τα σαρίκια, αναμένονται στο επόμενο επεισόδιο!
Κάτω: Με την ξεναγό και χωρίς το σαρίκι. Η καπελαδούρα αναμένεται ΚΑΙ αυτή στο επόμενο επεισόδιο!
1) Η αρχική φωτό είναι τού Murad Osmann Το απόφθεγμα είναι του Άλμπερτ Αϊνστάιν 
2) Όσο μιλάω εγώ, εσείς αφήνετε σχόλια εδώ για το δώρο που θα κληρώσω προσεχώς!
Υ.Γ Το παρόν κείμενο υπόκειται στους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας
Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή! Οι...συνήθεις ύποπτοι το πιάσανε το υπονοούμενο...


✰♡*•˛❤˛•*✰✰♡*•˛❤˛•*✰✰♡*•˛❤˛•*✰

❤¸¸.•*¨*•♫ ............................ο πιο πιστός φίλος του σκύλου.............................❤¸¸.•*¨*•

88 σχόλια:

  1. Περιμένω με την ανάσα κομμένη την συνέχεια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσύ ξέρεις καλά πόσο κόπο χρειάζεται κάθε τέτοια ανάρτηση.. ;) Φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Υπάρχει πιο ωραίος τρόπος να ξεκινά η εβδομάδα, από το να με πηγαίνει η νονά μου βόλτα στην Ιορδανία; Όχι, δεν υπάρχει!
    Παίξανε τεκνά και τα άφησες για το β μέρος ρε συ νονά; Τουλάχιστον μου στέλνεις φωτογραφίες πριβέ; Και μετά θα κάνω τα κουμάντα μου. Κελεμπία, κελεμπία, τι να κάνω, άμα είναι τεκνά... χαχαχα
    Τι ωραία που περάσαμε στο α' μέρος.
    Μου άρεσαν οι αραβικές λέξεις, έδιναν την δική τους χροιά. Και οι φωτογραφίες σου, έδιναν ακόμα μεγαλύτερο χαρακτήρα στο κείμενο. Προφανώς και ήθελαν όλοι να σε πάνε βόλτα (δυστυχώς δεν είχαν κότερα) με το άλογο, αφού τέτοιες θεές δεν βλέπουν κάθε μέρα! Βέβαια έπρεπε να τους πεις, εμείς στην Ευρώπη περιμένουμε τον πρίγκιπα με το άλογο, δεν στέλνουμε την βασίλισσα και επ'ουδενί δεν πληρώνουμε!
    Δηλώνω περήφανη που είμαι το κουκλοβαφτιστηρόνι σου και αναμένω με αγωνία το μέρος β!
    Φιλάκι γλυκό και καλή μας εβδομάδα!!!💖

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχαχαχα! Τα αραβικά ήμουν σίγουρη ότι θα τα εκτιμούσες!
      Ευτυχώς, τα τεκνά/βεδουίνοι, δεν ζητούσαν ούτε ένα δηνάριο!
      Πολλά φιλιά κουκλοβαφτιστηρόνιμου και καλή εβδομάδα ❤ ❤

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα, Πέτρα μου. Καλοτάξιδη! Πάντα τέτοια!
    Δώσε και καμιά τιμή, βρε παιδί μου, για εμάς που δεν έφτασε η χάρη μας ώς εκεί. Πόσο έκανε η διαδρομή με το άλογο; Πόσο ακριβά είναι τα αγαθά γενικά;
    Πώς είναι οι δρόμοι, η κίνηση, τα πρόσωπα των ανθρώπων; Χαμογελαστοί ή μουρτζούφληδες σαν εμάς;
    Αν θυμάμαι καλά, η Ιορδανία είναι τεχνητή χώρα, με την έννοια ότι δεν την κατοικεί ενιαία φυλή, αλλά ένα μείγμα λαών, με μεγάλο ποσοστό Παλαιστινίων.
    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα όσα είπες (κι ακόμα περισσότερα!)
      θα τα πω στο δεύτερο μέρος! Τα φιλιά μου :)

      Διαγραφή
    2. Και κάτι που ξέχασα: θαυμάσια ιδέα οι αραβικές φράσεις! Που μου θύμισαν πόσο όμορφη είναι η αραβική γραφή. Γεμάτη καμπύλες ανάλαφρες που χορεύουν.
      Περιμένω με αγωνία το δεύτερο μέρος.

      Διαγραφή
    3. Όντως, γοητευτική γραφή αν και δύσκολη.. Καλημέρα!

      Διαγραφή
  4. Μας ταξίδεψες πάλι! Και πόσο λατρεύω αυτά τα τοπία! Μ΄αρέσει η άμμος, τα βράχια και η ζέστη, οπότε οι φωτό σου σκέτη απόλαυση! Κι εσύ κούκλα! Τι καθεστώς έχουνε εκεί; Πως είναι τα φαγητά τους; Ποια είναι η θέση των γυναικών; Φωτογραφίες με τα τεκνά θα μας δείξεις; Πες μας κι άλλα!!! A propos, στην Πέτρα της Ιορδανίας πήγες...στην Πέτρα της Πιερίας έχεις πάει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα θα τα μάθεις στο Βου μέρος!
      Κοίτα όμως που δεν έχω πάει στην Πέτρα Πιερίας..
      Πόσα κομμάτια να γίνω η Πέτρα! Πολλά φιλιά ❤

      Διαγραφή
  5. Πέτρα μου, ένα σου λέω! Μια συγκίνηση με έπιασε με τις φωτο, τα γραφόμενα σου!
    Αναμένω κι Εγώ το μέρος Β'!
    Α! δε γίνεται να μην το πω! Εκτός από ένας Υπέροχος Ά-νθρωπος είσαι και πανέμορφη!
    Σε φιλώ γλυκά!😘💛

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ μικρό και χαμογελαστό Μαράκι! Τα φιλιά μου ❤

      Διαγραφή
  6. Και επάνω που έλεγα καπελαδούρα δεν...με πρόλαβες! Να σου πω τώρα ότι δεν ζηλεύω τα ταξίδια σου θα είναι ψέμα!
    Να είσαι καλά Πέτρα μου και να διαλέγεις όμορφους και ασυνήθιστους προορισμούς.
    Περιμένω την συνέχεια και τα τεκνά βεβαίως βεβαίως...
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Διαβάζοντας και κοιτώντας τις φωτογραφίες σου, με έκανες να θέλω να πάω ΤΩΡΑΑΑΑΑΑ εκεί!
    Τί όμορφα που είναι, άσε που έχει και δωρεάν wi-fi, αυτό πού το πας? χαχαχα
    Και με σαρίκι και χωρίς, είσαι υπέροχη και σου εύχομαι από καρδιάς, να πας πολλά πολλά ταξίδια ακόμα και να γνωρίσεις κι άλλους κόσμους!
    Περιμένω τη συνέχεια...
    Φιλί μεγάλο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σου 'χω και καπελαδούρα στην συνέχεια! ;)
      Χρόνια σου πολλά με Υγεία κι από εδώ :))

      Διαγραφή
  8. Ένα σου λέω. Κατέρριψες τη θρυλική σκηνή της Ντενίση - Καρένινα (το γένος Τολστόι) μπροστά στο τρένο.
    Θεά! Φαντάζομαι τι έγινε με τους βεδουίνους...
    Λοιπόν Πέτρα-Ιντερνάσιοναλ, απόλαυσα την αφήγησή σου, τις φωτογραφίες σου και τον ενθουσιασμό σου απ' αυτό το ταξίδι. Εννοείται ότι περιμένουμε λεπτομέρειες και ενσταντανέ απ' τη διαμονή σου εκεί.
    Να μη σου πω πόσο σε ζηλεύω (με την καλή πάντα έννοια), που τόλμησες να διαλέξεις έναν "επικίνδυνο προορισμό", μια ανάσα απ' τον πόλεμο της Συρίας, αλλά που -προσωπικά τουλάχιστον- είναι σκοπός ζωής να πραγματοποιήσω.
    Άδειασε τις "αποσκευές" σου, αποσυμπιέσου και πάρε μας χεράκι στο άλμπουμ με τις αναμνήσεις σου♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχαχαχα! Γέλασα πολύ με την Καρένινα(το γένος Τολστόι!)!!
      Θυμήθηκα όμως τον Λαζόπουλο που είχε πει "το τρένο έπαιζε
      καλύτερα από την Ντενίση"!! Σου εύχομαι να πας στην Πέτρα! :)

      Διαγραφή
  9. Πόσο μου αρέσουν τα οδοιπορικά σου, δεν μπορείς να φανταστείς! Λατρεύω να βλέπω αυτούς τους προορισμούς με τη δική σου ματιά και να τους γνωρίζω όπως τους γνώρισες εσύ.
    Τι καλά που έκανες αυτό το ταξίδι!
    Βλέποντάς σε στις φωτογραφίες (ξανθό μου κουκλί) μόνο το μαλλί σου είναι που δεν μου κολλάει με το τοπίο (εμ, δεν έβαλες ένα καπέλο κι εσύ! Τους κόλασες τους ανθρώπους!!). Κατά τα άλλα, έχω την αίσθηση ότι βρίσκεσαι πλήρως στο στοιχείο σου εκεί (και αυτή την αίσθηση δεν την είχα μόνο για την Ιορδανία! Περίεργο, ε;) Μήπως πρέπει με κάποιο τρόπο να ψάξεις το πού ζούσες στην προηγούμενή σου ζωή; Ελλάδα πάντως δεν πρέπει να ήταν... :))
    Σου εύχομαι κι εγώ με τη σειρά μου να πας πολλά-πολλά ταξίδια ακόμη, σε όλους τους προορισμούς που θέλεις, αγαπάς και ονειρεύεσαι... Ανυπομονώ για το επόμενο μέρος!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ♥ Ασία και Αφρική είναι οι αγαπημένες μου ήπειροι.. :)
      Γιατί καλέ; Δεν φόρεσα μέχρι και σαρίκι για χάρη τους; :))

      Διαγραφή
  10. αφου πηγες που πηγες δεν μου εφερνες και την φιλη μου που εχω να την δω παρα πολλα χρονια και μου λειπει.βλεπεις η χαζη πηγε και παντρευτηκε εναν ιορδανο γιατρο και την απομονωσε απο ολους μας.και αξια στην ιορδανια εχουν μονο οι γυναικες επιστημονες.οι υπολοιπες για τα μπαζα.και στο λενε και καταμουτρα.εγω δεν θα πηγαινα εκει ουτε με ολα τα εξοδα πληρωμενα.εσυ ομως να εισαι καλα και να ταξιδευεις.φιλια πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Λίτσα, η φίλη σου προφανώς και πήγε οικειοθελώς στην Ιορδανία.. Δεν θα μπορούσα να..."παρέμβω" λοιπόν στην απόφαση μιας ενήλικης Ελληνίδας που αποφασίζει να παντρευτεί έναν -μη Έλληνα- σύζυγο.. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι απομονωμένη, φυλακισμένη πάντως, δεν νομίζω ότι είναι...

      Υ.Γ Σε ο,τι με αφορά, δεν πηγαίνω σε μια χώρα επειδή εγκρίνω απαραίτητα την νοοτροπία τών ανθρώπων (άλλωστε, δεν έχει κανένας λαός, σύσσωμος, την ίδια νοοτροπία), αλλά για να γνωρίσω την κουλτούρα τής χώρας.. Την καλημέρα μου :)

      Διαγραφή
  11. Ζηλεύω, ζηλεύω, ζηλεύω και σου κρατάω μούτρα που δε με πήρες κι εμένα μαζί, με τα έξοδα πληρωμένα φυσικά!
    Ελπίζω το δώρο να είναι ένα ταξίδι...χαχα!

    Λοιπόν για να σοβαρευτώ, όπως σου είπα και στο προηγούμενο επεισόδιο, η Πέτρα κάνει τη φαντασία μου να καλπάζει και είναι ένα μέρος που πολύ θα ήθελα να πάω!
    Οι φωτογραφίες πανέμορφες όσο κι εσύ!
    Ανυπομονώ για το επόμενο επεισόδιο...εκείνο με την καπελαδούρα!
    Φιλιά πολλά και να είσαι καλά να ταξιδεύεις και να μας ταξιδεύεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα αν σου πω ότι η Έρημος Ουάντι Ραμ (όπου και το σαφάρι!),
      με συγκίνησε πιο πολύ ακόμα κι από την Πέτρα, τι θα πεις;.. :)

      Διαγραφή
  12. Ταξίδια: γνώση, επίγνωση, απόδραση.
    Νάσαι καλά να περιπλανιέσαι στις γειτονιές του κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Παραφωνία το μαλλί σου, ελπίζω να το κατάλαβες...
    Φαντάζομαι το πρώτο βράδυ! Τι αίσθηση! Να είσαι καλά, Πετρούλα μου, να απολαμβάνεις πάντα ταξίδια και να μας ταξιδεύεις!
    Αναμένω το βου μέρος!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αίσθηση πάντως ήταν συγκλονιστική όλες τις ημέρες τού ταξιδιού! ♥

      Διαγραφή
  14. Τι έχουμε και συνέχεια;;;;
    Ταξίδια ρε φίλε!! τι καλύτερο!! ε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πω πω, τι ταξίδι.
    Περιμένω κι εγώ το δεύτερο μέρος, με όλες τις λεπτομέρειες.
    Να είσαι καλά και να μας ταξιδεύεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να πω οτι δεν ζήλεψα; θα ηταν ψεμα και μαλιστα μεγαλο... ας ταξιδευα και ας μην είχα την αλλη μερα να φαω λεμε....τοξοτίνα γαρ..και προορισμους σαν και αυτον που πήγες Πετρινα μου ...τι καλα που μας πηρες απο το χέρι και μας ξεναγησες..!! με ανυπομονησία θα περιμενουμε την συνέχεια..!! να σε δώ επάνω σε καμηλα και τι στον κόσμο..!! οι δε βεδουινοι νομίζω οτι θα είναι το πιο ενδιαφερον σημειο της αναρτησης .. κατι εχει παρει το αυτί μου..χα.χα... να περνας ομορφα κούκλα μου .. και ευχή γι πολλα πολλα ταξιδια .. να κερδισεις το τζοκερ και να γυρίσεις τον κόσμο ολο ..
    Εχει ταξιδεψει η κορη μου εκει..με φιλες..υπεροχα μερη....!!! φιλακια ταξιδεμενα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γελάς;.. Εγώ πήγα με δανεικά, κι έχει κι αυτό το "κόστος" του...

      Διαγραφή
  17. Περίμενα πως και πως το οδοιπορικό σου στην Ιορδανία Πέτρα μου !! Είμαι σίγουρη ότι είναι μια μυστηριώδης , μαγική χώρα που έχει στογγυλοκαθήσει μέσα μου εδώ και καιρό !!
    Περιμένουμε τη συνέχεια !! Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη και ο πολιτισμός της
      (επηρεασμένος ΚΑΙ αυτός από εμάς τους Έλληνες), είναι το βαρύ της πυροβολικό...

      Διαγραφή
  18. Τι όμορφο ταξίδι και τι ωραία μας ταξίδεψε κι εμάς η περιγραφή σου !!!!
    Πέτρα στην Πέτρα περπατάς και βεδουίνους συναντάς βλέπω, αλλά και εγώ συνονόματη με τη βασίλισσα τους.... να κάτι κοινό και οι δυό μας μ αυτόν τον τόπο χα χα ..... Ελπίζω κι εγώ να καταφέρω να πάω, πρός το παρόν περιμένω κι εγώ το μέρος Β΄... Πάντα καλοτάξιδη να είσαι, σε φιλώ !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ράνια/συνονόματη τής βασίλισσας! Σου εύχομαι να πας! :))

      Διαγραφή
  19. Πολύ σε χάρηκα!! Είσαι και τυχερή και ευλογημένη που μπορείς να κάνεις τόσο ξεχωριστά ταξίδια!
    Σου πάει πολύ η Ιορδανία, περιμένουμε την Πέτρα στην Πέτρα σε next episodes!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέρα από την οικονομική "αιμορραγία", είναι και θέμα επιλογής οι προορισμοί..

      Διαγραφή
  20. Καλημέρα μοναδική μου Πέτρα
    Πήγες στα εδάφη σου λοιπόν!!!!
    Καταπληκτικό το οδοιπορικό σου!!
    Εσύ τι να πω ...μια κούκλα αιθέρια!!!

    Αναμένω τη συνέχεια (φιλάκι που σ' αγαπά πολύ ♥♥♥)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι, δεν θα το έλεγα ότι είναι "τα εδάφη μου"..
      Να τα βλέπω/γνωρίζω, επιθυμώ, να ήμουν κομμάτι τους όμως, όχι! ♥

      Διαγραφή
  21. Γεια σου ρε ξανθομαλλούσα με τα σαρίκια σου και τις πόζες σου!
    Η Πέτρα πρέπει να ήταν φανταστική ε; Ο Βεδουίνος πάλι που φωτογραφήθηκε μαζί σου δεν πιάνει μία. Έτσι ήταν όλοι τους;
    "Μια κοιτίδα Πολιτισμού που πρεσβεύει την Ειρήνη" γράφεις κάπου, αλλά οι μανταμίτσες φασκιωμένες πολύ με χαλάνε και μου θυμίζουν ότι εκεί ο μισογυνισμός κυβερνάει... η όχι;
    Καλημερούδια. Εύχομαι ολόψυχα να έχεις τη δυνατότητα να κάνεις ταξίδια. Είναι η ζωή σου αφού! ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. 1) Όχι καλέ, δεν ήταν "έτσι" ΟΛΟΙ οι Βεδουίνοι!
      2) Δεν κυβερνάει ο μισογυνισμός, δεν θα συμφωνήσω..
      Κυβερνά η δύναμη τής θρησκείας τους όμως, όπως συμβαίνει
      κυρίως στις μουσουλμανικές χώρες. Και όχι, η μπούργκα ΔΕΝ
      είναι υποχρεωτική, αλλά την φοράνε από επιλογή.. Φιλάκι!♥

      Διαγραφή
    2. Αριστέα ζητώ συγνώμη, εννοούσα η μαντήλα -και όχι μπούργκα-
      γιατί οι γυναίκες φορούσαν (όσες φορούσαν..) μαντήλες! :))

      Διαγραφή
  22. Καλημέρα κορίτσι μου! Να ναι καλά τα αδέλφια Ραιτ,
    αλλα εγω τα φοβάμαι τα αεροπλάνα και δεν έχω ανέβει ποτέ.
    Θέλω να πάω σε τόσα μερη, όταν βρω χρήματα και καταπολεμήσω τουτη τη φοβία.
    Μου αρέσει η Μεση Ανατολή, ακόμη κι αν φλέγεται και δοκιμάζεται.
    Ευχομαι συντομα να βρουν γαλήνη οι λαοί.
    Πέρασες υπέροχα και φαίνεται απο το πρόσωπό σου στις εικόνες.
    Καλά έκανες και φόρεσες σαρίκι, ο Βεδουίνος το βαρέθηκε.
    υγ:Το απόφθευγμα το "κλέβω"
    Φιλί γλυκό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα βρουν σύντομα γαλήνη οι λαοί..
      Συγκεκριμένα, δεν θα βρουν ποτέ γαλήνη οι λαοί...

      Υ.Γ Ο Αϊνστάιν το ξέρει; ;)

      Διαγραφή
  23. Τι υπέροχη βόλτα!
    Με εξιτάρουν αυτοί οι τόποι. Κάτι πέρα από τον δικό μας πολιτισμό.
    Εύχομαι πολύ γρήγορα το επόμενο ταξίδι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο υπογράφω, δεν θα είναι γρήγορα το επόμενο ταξίδι..!

      Διαγραφή
  24. Εννοείται περιμένουμε τα τεκνά και τα καπέλα μάνα μου!!! Χαχαχαχα!!! ♥♥
    Τι προορισμός!! Μυστηριακός ρε παιδί μου!! Πολύ το χαίρομαι και σε χαίρομαι που είσαι ταξιδιάρα συμπεθέρα μου!! Μακάρι κάποιος να εφεύρει τον διακτινισμό γιατί με τα αεροπλάνα, δεν!!! Καλά είδαν ψιλή τσιριμπόμ ξανθιά και πέσαν σέκοι!!! Αυτά είναι συμπεθέρα μου, αφού είσαι κούκλα!! Φτου φτου!! Αχ αν το ξερα θα σου λεγα να μου φέρεις άμμο από την έρημο η τρελή!!! :)))
    Να σαι καλά που μας παίρνεις μαζί σου στα ταξίδια με τις φωτό και τις διηγήσεις σου Πέτρα μου!!! Σε ευχαριστούμε!!! ♥♥
    Σε φιλώ γλυκά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα έρθει ο διακτινισμός, γι' αυτό κανόνισε την πορεία σου!!! ♥ ♥

      Διαγραφή
  25. Μα τι ταξίδι...τι φωτογραφίες...προσκυνώ... Αχ αυτά τα μυστικά μέρη του μυαλού μου με φόβο θέλω να ανακαλύψω, να αναμοχλεύω τις αναμνήσεις και τα θέλω μου...και αλίμονο σε εμένα... και σε όλους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. πετρα! τι ωραιο κοριτσι που εισαι?
    ωραιες φωτογραφιες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Φυσικά χαίρομαι που σου δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα να ταξιδεύεις. Εύχομαι να μη σταματήσεις αν δεν γυρίσεις όλη την υδρόγειο.
    Από την άλλη κάποια πράγματα "με χάλασαν". Δεν ψηφίστηκε η Ακρόπολη ως ένα από τα (σχετικά) σύγχρονα θαύματα του κόσμου, ενω από την άλλη ψήφισαν ...μια μάντρα. Τώρα θα μου πεις ότι οι Κινέζοι (που φυσικά την ψήφισαν) είναι απείρως περισσότεροι από εμάς, ότι ολόκληρη η Ελλάδα ισοδυναμεί με ένα μικρό χωριό τους. Δεν θα διαφωνήσω.
    Από την άλλη η υπερβολική αστυνομοκρατία με χαλάει. Με τους πολλούς μπάτσους είναι που δεν αισθάνομαι ασφαλής και είμαι συνέχεια στην τσίτα (όχι του Ταρζάν). Το καταλαβαίνω επειδή μιλάμε για άλλου είδους κουλτούρα, άλλες απειλές, άλλα διακυβεύματα.
    Και του χρόνου λοιπόν να μας ξεναγήσεις σε άλλη ήπειρο.

    ΥΓ: Λεφτά για εισιτήριο τρένου δεν είχες και σε έβαλαν μπροστά; Θα φας όλες τις μύγες αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν εννοείς "μάντρα" το Σινικό Τείχος, δεν έχεις και πολύ άδικο... Το έχω δει κι αυτό από κοντά και το...δέος(;) που σου προκαλεί, είναι ότι φαίνεται από το φεγγάρι..! Κάνανε καλή δουλίτσα οι Κινέζοι, που είναι και πολλοί! Όσο για την αστυνομοκρατία, πέρα από το ότι, όπως έγραψα, ΔΕΝ τους βλέπεις "δια γυμνού οφθαλμού", στις περισσότερες μουσουλμανικές χώρες, είναι μια πραγματικότητα, κι όχι μόνο η μυστική αστυνομία που πολλές φορές λειτουργεί ως "ασπίδα" για τους τουρίστες (βλέπε: Μαρόκο), αλλά και ο Στρατός (βλέπε: Τουρκία)..

      Διαγραφή
    2. Μόνο αν πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι (παλικάρι!)
      θα δούμε αν φαίνεται από εκεί το Σινικό Τείχος! :)

      Διαγραφή
  28. Είναι από τα ταξίδια που θέλω να κάνω κάποια στιγμή στη ζωή μου. Όπως και στο Μαρόκο. Είχα πάει Τυνησία πριν μερικά χρόνια και το έζησα όλο αυτό με την έρημο και τους βεδουίνους, είναι μοναδική εμπειρία! Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες και η περιγραφή. Περιμένω τη συνέχεια! :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχω πάει κι εγώ και στην Τυνησία και στο Μαρόκο.
      Όταν πήγα στο Μαρόκο, η Τυνησία "έσβησε".. Μαγικό :)

      Διαγραφή
  29. Ένα θα πω και μετά θα σιωπήσω: Wow!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πέτρα μου το ταξίδι μαζί σου δείχνει να είναι ολοζώντανο και πραγματικό. Απολαύσαμε κάθε βόλτα αυτού του πρώτου μέρους μαζεύοντας όμορφες εικόνες και ειδήσεις.
    Σε ευχαριστούμε πολύ.
    Αδημονούμε για τη συνέχεια. Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να σας αποζημιώσω..θα το προσπαθήσω τουλάχιστον :))

      Διαγραφή
  31. Φαντάζει φανταστικό :D Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Χαχαχαχα ο βεδουϊνος μέσα στην μόδα~ Μορφή μεγάλη φαίνεται! Η καλύτερότερη φωτογραφία αυτή μπροστά απο το τρένο του Λορενς! Δύο κλασσικές και ανεκτίμητες αξίες σε ενα πλάνο!!! Υπέροχο οδοιπορικο, υπέροχες φωτογραφίες, σου έυχομαι και άλλα ταξίδια σε χώρες μαγικές και ονειρεμένες Πέτρα μου!

    Υ.Γ. Δεν μας είπες τίποτα καλά γκομενάκια παίζουν εκει????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Με σκλαβώνεις Μάκη μου!", είπε η Πέτρα Καρένινα.. :))
      Υ.Γ Σε "καλά" γκομενάκια, μόνο κάποιους Βεδουίνους πρόσεξα! ☺

      Διαγραφή
  33. Πολυ ομορφη ♥ ♥ ♥ Εσυ, και η Ιορδανια.
    Τραβα μαλλι ασε μαλλι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Μια ανάρτηση που φωτίζει την πολύπαθη περιοχή τής Μέσης Ανατολής.
    Αν, αγαπητή μου Πέτρα, σε διαβάζουν στην πρεσβεία τής Ιορδανίας, θα σου απευθύνουν ευχαριστίες για την εξαιρετική παρουσίαση!
    Πολύ ταιριαστή και η ρήση τού Αϊνστάιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με (ξανα)κακομαθαίνετε (όπως και πέρυσι..) κύριε Πρέσβη μου!.. :))

      Διαγραφή
  35. Ciao, Petra!!!....Τυχερή εσύ!... Όμορφα που μας "ταξίδεψες"...
    Υπέροχες και οι φωτο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καιρό είχες να μας πας ταξιδάκι...αλλά άξιζε η αναμονή!!!
    Πρέπει να πέρασες υπέροχα....θέλω κι άλλο...
    Πολύ σε χαίρομαι με τα ταξίδια σου και εννοείτε ότι περιμένω να δω την καπελαδούρα.. :))
    Φιλάκια πολλάααα....καλό βράδυ ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Petra μου χαίρομαι που ταξίδεψες πάλι και το ευχαριστήθηκες! Είσαι πολύ ωραία παρουσία! Αν σου πω ότι κάπως έτσι σε φανταζόμουν, θα το πιστέψεις; Περιμένω κι εγώ όπως όλοι φωτογραφίες από το ταξίδι σου. Σου στέλνω την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Καιρό έχουμε να τα πούμε, σου εξήγησα στο μπλογκ μου. Εύχομαι να κατορθώσεις να ζεις σαν κάθε τι να είναι θαύμα. Ουσιαστικά τα ταξίδια σου είναι θαύμα. Και χαίρομαι που το ζεις στο έπακρον το κάθε ταξίδι. Και αυτό φαίνεται ότι το απόλαυσες. Πάντα τέτοιες χαρές να νοιώθεις.
    Καλό σου απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα, εύχομαι μέσα από την καρδιά μου,
      να πάνε όλα καλύτερα... Σε ευχαριστώ
      που μέσα σε όλα, μου έκανες την τιμή
      να με επισκεφτείς.. Καλημερούδια :))

      Διαγραφή
  39. Το έκανες πάλι το θαύμα σου!
    Και ως θαύματος γλίτωσες από καμιά οβίδα...
    Εξαιρετικές φωτογραφίες και περιμένω τη συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι καλέ, δεν πέφτουν εκεί οι οβίδες..
      Εδώ έχουμε πιο πολλές πιθανότητες! :))

      Διαγραφή
  40. Φίλες και φίλοι, σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας εδώ
    και σας προσκαλώ στην "Ιορδανία Μέρος Δεύτερο", όπου
    έχω κάνει και την κλήρωση! Ποια/ποιος κέρδισε το δώρο;...

    http://pistos-petra.blogspot.gr/2016/11/petra-stin-petra-iordania-meros-deutero.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Με μάγεψες!!! Πάω για τη συνέχεια...
    Φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρα ο σκοπός επετεύχθη!
      Αν και άργησες και δεν ήσουν στην κλήρωση :(

      Διαγραφή
  42. Αααα, τι ωραίο ταξίδι!!! Εξαιρετικές φωτογραφίες!!! Πάω να διαβάσω και τη συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.