Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Η Φωτογραφία Της Εβδομάδας: Το Κορίτσι Με Το Σκουλαρίκι...

Το Κορίτσι Με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι ~ Johannes Vermeer
Στο Ντελφτ του 17ου αιώνα, μια πλούσια πόλη της Ολλανδίας, πλούσιοι και φτωχοί, κα-θολικοί και προτεστάντες, κύριοι και υπηρέτες όλοι ξέρουν τη θέση τους. Έτσι, όταν η Χριτ μπαίνει υπηρέτρια στο σπίτι του ζωγράφου Βερμέερ, νομίζει πως ξέρει το ρόλο της: νοικοκυριό, πλυσίματα και φροντίδα των έξι παιδιών του ζωγράφου. Επίσης νιώθει ικα-
νή να τα βγάλει πέρα με την τρομερή πεθερά του, τη νευρική κι αισθησιακή γυναίκα του και τη ζηλόφθονη υπηρέτριά τους. Εκείνο που κανείς δεν περιμένει είναι πως η διακριτι-κότητα και η εξυπνάδα της Χριτ, όπως κι η γοητεία που ασκούν πάνω της οι πίνακες του ζωγράφου, θα την οδηγήσουν μοιραία στον κόσμο του. Καθώς γίνεται σιγά-σιγά μέρος του έργου του, η οικειότητα μεταξύ τους μεγαλώνει, δημιουργώντας εντάσεις κι εσφαλ-μένες εντυπώσεις μέσα στο σπίτι, κι ακόμη - καθώς το σκάνδαλο διαρρέει - αναταραχή και ψιθύρους στην πόλη. Η συγγραφέας εμπνεύστηκε από το κορίτσι με το μαργαρι-
ταρένιο σκουλαρίκι σ' έναν από τους πιο αισθαντικούς και μυστηριώδεις πίνακες του Βερμέερ κι έγραψε ένα μυθιστόρημα με λεπτότατο ερωτισμό για το τέλος της αθωότητας και το τίμημα της μεγαλοφυΐας. Κι αυτή είναι η πραγματική ιστορία αυτού του πίνακα!
Ενός πίνακα που η ιστορία του έγινε βιβλίο και αργότερα ταινία στον κινηματογράφο.
α) Αντανάκλαση 
.............................................................................................................

.............................................................................................................
Η Ολλανδία είναι μια υπέροχη χώρα, που ζει αιώνες τώρα, στον "ρυθμό" των διάσημων ζωγράφων της. Ο Βίνσεντ βαν Γκογκ και ο Γιοχάνες Βερμέερ είναι οι πιο διάσημοι. Όταν είχα πάει στην Ολλανδία είχα επισκεφτεί το μουσείο του Βαν Γκογκ. Από τα πιο ωραία μουσεία που έχω δει ποτέ, αλλά το μουσείο της Χάγης, όπου βρίσκεται ο πίνακας 
το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι δεν το επισκέφτηκα, αν και πήγα στη Χάγη. Κι όμως, όσες μέρες έμεινα στην Ολλανδία, αυτό το "Κορίτσι" βρισκόταν διαρκώς ανάμεσα μας! Εννοώ πως, ανάμεσα σε σουβενίρ, σπόρους για τουλίπες, μικρά και μεγάλα καταστήματα, καφέ και εστιατόρια, το Κορίτσι είχε ξεχωριστή θέση! Θυμάμαι πως έκανε πολύ κρύο (ήταν Χριστούγεννα) κι είχαμε πάει σε ένα χωριό μακριά από το Άμστερνταμ κι όλα τα καταστήματα του χωριού πουλούσαν το Κορίτσι επάνω σε όλα τα..αντικείμενα! Εντάξει, το πολύ γέλιο έπεσε όταν μπήκαμε σ' ένα κατάστημα με είδη δώρων και πουλού-
σαν...χονδρική (!) ένα γυάλινο τετράγωνο σουβενίρ -ομολογώ πολύ φινετσάτο- το οποίο απεικόνιζε το...γνωστό κορίτσι, οπότε φτάσαμε στο ταμείο καμιά...δεκαριά άτομα με το ίδιο σουβενίρ!!! Αχαχα! Μάλιστα κάποιοι είχαμε πάρει πάνω από ένα, γιατί ήταν πολύ ωραίο και που θα την ξαναβρίσκαμε την ευκαιρία! Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα αγόρα-
σα και το βιβλίο. Την ταινία δεν την είδα, για να μη χαλάσω τις εντυπώσεις του βιβλίου! 
β) Παραμορφωτικός καθρέφτης 
.............................................................................................................
Όταν η Μαρινέλα (εντάξει, Μαριλένα τη λένε!) έχει κέφια, άκου να δεις τι σκαρφίζεται:
"Θέλω να εμπνευστείτε από έναν πίνακα που σε εσάς κάτι λέει, 
να μας τον συστήσετε με λίγα λόγια για να τον μάθουμε κι εμείς 
 και να γράψετε δυο ιστορίες (πεζό ή ποίημα) διαφορετικές 
Την ονόμασα: "Ένας πίνακας… δυο ιστορίες". 
α) Αντανάκλαση: Η ιστορία-αντανάκλαση 
θα είναι μια ιστορία που είτε απεικονίζει το θέμα του πίνακα 
είτε αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό που νιώθετε εσείς για τον πίνακα.
β) Παραμορφωτικός καθρέφτης: Η ιστορία-παραμορφωτικός καθρέφτης 
θα είναι το αντίθετο.. Μια ιστορία που είτε θα παραμορφώνει το θέμα του πίνακα 
είτε θα περιγράφει το εντελώς αντίθετο από αυτό που νιώθετε για τον πίνακα.
.............................................................................................................
_____________________________________
Διαβάστε σήμερα στο blog της Κάτιας τις ταξιδιωτικές της αναμνήσεις.


_________________________________________________________

91 σχόλια:

  1. καλημέρα χαιρομαι πολύ για την αναρτηση αγαπω την τεχνη αλλωστε η οικογένεια μου περιλαμβάνει και ζωγραφους και με χαροποιεί όταν βλέπει κάτι τέτοιο Πετρούλα πολλά φιλια και καλή συνέχεια ευχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω, ώστε είστε καλλιτεχνική οικογένεια! Τώρα εξηγούνται όλα! Καλημέρα Νικόλα μου :)

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα Πέτρα μου!πολύ όμορφη η ανάρτηση!Είναι ένας εξαιρετικός πίνακας,ομολογουμένως πολύ δημοφιλής στο ευρύ κοινό.Έχει μια απίστευτη φινέτσα και έδωσε τροφή και για άλλες καλλιτεχνικές δημιουργίες,όπως το βιβλίο!
    υ.γ να σε ενημερώσω πως μετά από διάφορα προβληματάκια με την παλιά διαδικτυακή μου διεύθυνση,την άλλαξα και πλέον είναι florewritesabout.blogspot.gr ,το όνομα του blog δεν το έχω αλλάξει προς το παρόν!
    Τα φιλιά μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως το είπες, έχει φινέτσα (σαν το σουβενίρ μου!!) Φιλιά και θα έρθω από κει :))

      Διαγραφή
  3. Βρε δες τι έκανε η Χριτ... όχι μόνο ολόκληρη οικογένεια ολόκληρη πόλη αναστάτωσε... Και που ξέρω εγώ πως το σούσουρο που προκάλεσε, δεν είναι καθόλου λόγω κακίας των ανθρώπων και κουτσομπολιού... Βρε όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά...
    Υπέροχος πίνακας... αισθαντικός και φωτεινός θα έλεγα... κι αυτό το βλέμμα της κοπέλας... Ομολογώ πως δεν ήξερα την ιστορία που κρυβόταν πίσω από αυτόν...
    Κι επειδή μάλλον είμαι και λίγο ζηλιάρα... και θέλω κι εγώ ένα τέτοιο τετράγωνο σουβενίρ, με βλέπω να κλείνω άμεσα εισιτήρια για Ολλανδία...
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα σου στοιχίσει κάτι παραπάνω το σουβενίρ, αλλά δε βαριέσαι, λεφτά υπάρχουν, τώρα με το πρωτογενές (εκλογικό) πλεόνασμα! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  4. Πολυ ενδιαφερον! δεν ηξερα το στορυ πισω απο την τοσο οικεια εικονα του πινακα! Νομιζω παντως εδωσες αλλη διασταση στη συγκεκριμενη προ(σ)κληση!
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. selfie και το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι... Εχω δει την ταινία και θυμάμαι ότι δε μου άρεσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ την απέφυγα σκόπιμα, το βιβλίο δεν είναι συγκλονιστικό, αλλά είναι αξιοπρεπές. Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα πολύ όμορφη η ανάρτηση σου και ο πίνακας είναι εξαιρετικός.Δεν διάβασα το βιβλίο και θα το πάρω να το διαβάσω. Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα στην όμορφη Κύπρο και σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Ελπίζω εκεί να το βρεις πιο εύκολα το βιβλίο. Φιλούθκια!

      Διαγραφή
  7. Μα τι χαριτωμένο που είναι η τεχνολογία να εισβάλει διακριτικά στους πίνακες ζωγραφικής! Σαν τρολιά ένα πράμα!
    Το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει, έχουμε δει όμως την ταινία η οποία είχε εξαιρετική φωτογραφία!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα που έμαθα -από πρώτο χέρι- τι είναι η "τρολιά" θα συμφωνήσω! Καλημερούδια Αθηνά μου!

      Διαγραφή
  8. Καλημέρα πετροκόριτσο αγαπημένο!
    Σήμερα μου γνωστοποίησες τρια πραγματα!
    Ουτε τον πινακα ηξερα, ουτε το βιβλιο, ουτε την ταινια!
    3 σε 1 σημερα! :)

    Ειδες; Αν ειχα παει στην Ολλανδια μπορει και να ηξερα κατι απο αυτα. Θα μου πεις αυτο φταιει; Οχι βεβαια αλλα ξερεις προσπαθω να ριξω το φταιξιμο αλλου. χαχαχα

    Σημερα ειμαι πολυ χαρουμενη. Φιλακια πολλα αγαπημενη μου φιλη! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα έρθω να δω τι θα μου μάθεις κι εσύ σήμερα! Κι επίσης χαίρομαι πάρα πολύ που είσαι χαρούμενη! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Πετροκόριτσο
    Αναμφισβήτητα είναι από τους πιο όμορφους πίνακες
    Το βιβλίο το έχω διαβάσει χρόνια πριν...θέλω να το
    ξαναπάρω στα χέρια μου για μια δεύτερη ανάγνωση!!!!


    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου, ναι, κι εμένα είναι από τους αγαπημένους μου πίνακες! Σε φιλώ :))

      Διαγραφή
  10. Ο πίνακας έχει την πρωτιά στο ενδιαφέρον πάντως, το βιβλίο το διάβασα πριν από αρκετά χρόνια και δεν θυμάμαι και πάρα πολλά, έχω βάλει λινκ αν θες να διαβάσεις περισσότερα. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, δεν έχω δει την ταινία και δυστυχώς δεν έχω πάει στην Ολλανδία για να απολαύσω τον πανέμορφο πίνακα από κοντά!
    Αλλά... αν σου πω, πως οι δικές σου πληροφορίες όχι μόνο με κάλυψαν αλλά μ΄ έβαλες και σε μεγάλη περιέργεια να διαβάσω το βιβλίο!!!

    ΑΦιλάκια πολλά πολλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τουλάχιστον διάβασε το βιβλίο να πάρεις μια μικρή ιδέα! Καλό απόγευμα :)

      Διαγραφή
  12. Χαχαχα!!! Βρε ανατρεπτικό συμπεθερόνι!!! Τι είσαι εσύ;;; :)))
    Πειράζει που θέλω και το ποίημά μου;;;!!! Χαχαχαχα!!!
    Και πολύ καλά έκανες που δεν είδες την ταινία!! Εντελώς miscast η Γιόχανσον!!! Το βιβλίο δεν το χω διαβάσει!! Είπαμε έχουμε ντάνες αδιάβαστα!!!
    Κάτσε και βλέπουμε!!! Χαχαχα!!
    Γέλασα τρομερά με την αντανάκλαση!! Σαν να σας έβλεπα όλους με το κοπελούδι σουβενίρ και ποιος θα πρωτοπληρώσει!!! Και να σας δείχνουν οι ντόπιοι τύπου αυοί είναι τουρίστες!!! :))
    Εντάξει ο παραμορφωτικός σου ευφυέστατος!!! Δεν έχω λόγια!!!
    You are beautiful, i love you!!!!! Εις τριπλούν!!!! :))) Βρε τι παιδί είσαι εσύ!!! Σε ευχαριστώ πολύ πολύ μάτια μου!!! Επαναστατικό κι ανατρεπτικό μου πλάσμα!!! Να σαι καλά!!! Σε χάρηκα ωρέ!!!! ♥ Μάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ♥ Συμπεθερόνι μου τρελό, από εμένα τι περίμενες;; Ανατροπή στην ανατροπή! (φταίει και το ξανθοκέφαλο λιγάκι όμως, γιατί έκανε ο,τι καταλάβαινε!! αχαχα!) Ωραία ιδέα είχες πάντως εσύ, άσχετα με το τι....κατάλαβε(α) ο καθένας!!! Φιλιά πολλά!!

      *Κι όμως, το σουβενίρ δεν το αγόραζαν μόνο Έλληνες, αλλά κι άλλοι τουρίστες!

      Διαγραφή
  13. Εξίσου με τον πίνακα (την ταινία δεν την έχω δει!) μου άρεσε η αντανάκλαση αλλά και ο παραμορφωτικός καθρέφτης!
    Μπράβο σου, Πετράδι μου!
    (Και ναι! Λατρεύω τις... παρεμβάσεις σε γνωστά έργα τέχνης!!! αχαχα!!! Τέλειο το i-phone!)
    ;-)
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!
    Καλό μεσημεράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτυχα εγώ όλο αυτά σήμερα;; Και αντανάκλαση και παραμορφωτικό καθρέφτη;;; Μπράβο μου! Χαχα! Μάκια, καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  14. Ο Βερρμέρ είχε κάνει πολύ λίγους πίνακες σε όλη του την ζωή και πολύ περισσότερα παιδιά από έξη…
    Το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι είναι ένας από τους πιο όμορφους και εκφραστικούς πίνακες που έχω δει…
    Όσο για την Χριτ, ήταν η ίδια κόρη καλλιτέχνη γι αυτό και την ενδιέφερε ιδιαίτερα το ζωγραφικό έργο του κυρίου της.

    Τώρα αυτό με τα σουβενίρ… μη νομίζεις… έτσι γίνεται πάντα και να βλέπεις τραίνα κι αυτοκίνητα γεμάτα με τα ίδια διακοσμητικά, με τις ίδιες βαλίτσες, με τα ίδια κουτιά, με τα ίδια όργανα μουσικής (ναι υπάρχει κι αυτή η εκδοχή όπου σε ένα ταξίδι στην Ρωσία είχαμε βρει ότι τα μουσικά όργανα τα είχαν απείρως φθηνότερα από την Ελλάδα και γεμίσαμε ακορντεόν και μπαλαλάικες!!)

    Καλημέρα Πέτρα :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρήσιμες και οι νέες πληροφορίες.. Το σουβενίρ πάντως δεν το αγόραζαν μόνο Έλληνες! Καλό απόγευμα :)

      Διαγραφή
  15. Το βιβλίο το έχω διαβάσει και ως εκ τούτου ήξερα και τον πίνακα.
    Μου άρεσε πολύ ο παραμορφωτικός καθρέφτης, αν ζούσε στην σημερινή εποχή το κορίτσι κάπως έτσι θα πόζαρε....
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, είδες τι σου είναι η τεχνολογία; Βέβαια δεν ξέρω αν στην εποχή μας γίνονται τέτοια εργα τώρα πια... Φιλιά!

      Διαγραφή
  16. Το πως το ταίριαξες με το κινητό δεν υπάρχεις!!!
    Selfie και το κορίτσι του πίνακα;;;
    Μα δεν είμαστε καλά!
    Χαχαχαχαχα!!
    Πολλά πολλά φιλιά πετροκόριτσο τρελοκόριτσο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, μόλις το έγραψα πιο πάνω, η τεχνολογία κάνει διάφορα πράγματα, μερικά έχουν πλάκα, άλλα απλά καταστρέφουν ένα έργο. Φιλιά!

      Διαγραφή
  17. Συμφωνώ με την Λεβίνα ότι η Χριτ ήταν κόρη του Βερμεέρ και τον έχω δει στο Μουσείο της Χάγης. Και το βιβλίο έχω διαβάσει αλλά και μένα δεν μου αρέσει να βλέπω μετά την ταινία από κανένα βιβλίο.
    Καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν η Χριτ κόρη του Βερμέερ;;;;;;; Η Λεβίνα νομίζω γράφει πως η Χριτ ήταν κόρη καλλιτέχνη. Δεν ξέρω, μπερδεύτηκα τώρα! Κι εγώ προτιμώ τα βιβλία από τις ταινίες. Φιλάκια!

      Διαγραφή
    2. Καλησπέρα κορίτσια... γράφω πως ή ίδια ήταν κόρη καλλιτέχνη όχι όμως του Βερμέερ...στην ουσία κανένας δεν γνωρίζει τίποτα γι αυτήν, όλα είναι στην μυθοπλασία της συγγραφέως που έχει γράψει το συγκεκριμένο βιβλίο ... είναι κάτι σαν Μόνα Λίζα της Ολλανδίας :-)

      Διαγραφή
    3. Παίζει κι αυτό, τόσους αιώνες πίσω, μια μυθοπλασία μας σώζει μόνο!

      Διαγραφή
  18. Χαχχα παλι εκανες τα δικα σου εσυ! Αχαχα ποσο γελασα με τον παραμορφωτικο.. Αλλα θα προτιμουσα να τους εβαζες Galaxy και οχι Iphone :p
    Λοιπον..ας σοβαρευτω τωρα.Εγω παλι ασχετη ειμαι αφου δεν γνωριζω τον πινακα .
    Πρωτη φορα τον βλεπω και εχω να πω οτι εντυπωσιαστηκα με την ιστορια του.
    ΕΙναι οντως ωραιο σαν σουβενιρ παντως.Χμ...
    Θα ψαξω να βρω και την ταινια που απ οσο ειδα παιζουν αγαπημενοι ηθοποιοι .
    Πολλα μακια σου αφηνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο,τι να 'ναι έκανα πάλι το άτομο! Πάλι καλά που παρουσίασα κι έναν πίνακα, δε λες;;; Αχαχα!! Καλέ, εγώ δεν έκανα τίποτα στη φωτό με το Iphone , πάτα στο λινκ κάτω από τη φωτογραφία στο τέλος να δεις ποιοι τα έκαναν και πως. Φιλιά!

      Διαγραφή
  19. Δεν διάβασα το βιβλίο κι ούτε είδα την ταινία. Μου άρεσε πολύ όμως, ο τρόπος που μας σύστησες τον υπέροχο πίνακα!!! Πολλά πολλά φιλιά Πέτρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχαχα! Είπα να πρωτοτυπήσω ως συνήθως! Φιλιά πολλά Ειρηνάρα μου, γύρισες με το καλό ή είσαι πάνω ακόμα;; Φιλιά στον Λιανοκλάδη μας :))

      Διαγραφή
  20. Χαχα!! Πολύ γέλασα με τη selfie!!
    Αυτός ο πίνακας είναι από τους αγαπημένους μου... Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο, έχω δει όμως την ταινία.
    Απόλαυσα την ανάρτησή σου.
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά ομορφιά μου και....ελπίζω να είσαι καλύτερα! (!!) Τι γράφω Παναγία μου;; Φιλιά πολλά! :))

      Διαγραφή
  21. Πέτρα μου! Το βιβλίο το έχω διαβάσει στα φοιτητικά μου χρόνια και μου άρεσε πολύ! Τη ταινία δε την έχω δεί και ούτε πρόκειται για να μη χαλάσω την ωραία αίσθηση που μου έχει αφήσει το βιβλίο. Πολύ ωραία μου τα παρουσίασες πάντως!
    Φιλάκια!
    Η μαμά σε κρίση είμαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχουμε την ίδια άποψη για τις ταινίες που γίνονται βιβλία! Πολλά φιλιά! Τελικά ειναι το άβαταρ σου σε κρίση!!! :)))

      Διαγραφή
  22. Καλησπέρα Πετρούλα μου,
    δεν είχα ιδέα για τον πίνακα, το βιβλίο και την ταινία.. οπότε σε ευχαριστώ πολύ!
    Μου άρεσε η ανατροπή που έκανες στην καταπληκτική ιδέα της Μαριλένας.. αλλά δεν μου άρεσε η τεχνολογία στον πίνακα.. Τελικά, ο αιώνας μας είναι τόσο.. ακαλαίσθητος!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ούτε εμένα μου άρεσε η τεχνολογία στον πίνακα! Για χαβαλέ την ανέβασα, επειδή βρήκα το σχετικό λινκ και περιείχε τον πίνακα ζωγραφικής που ανέβασα. Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  23. Τελευταία έχω γίνει πολύ κακός (γκρρρ...) με όλους αυτούς που μας κουνάνε το δάχτυλο. Πρώτοι και χειρότεροι οι Ολλανδοί.

    Δεν ξέρω αν η Ολλανδία είναι υπέροχη χώρα διαβάζοντας όμως για κάτι απίθανους νόμους που έχουν ψηφίσει θεωρώ ότι κατοικείται από ^%$#@&.

    Δεν γνωρίζω ούτε τον πίνακα, ούτε την ταινία. Λόγω της καλής βαθμολογίας στο IMDB λέω να την κατεβάσω.
    Φαντάσου όμως: έχουν κάτι "διάσημο" και το αναπαράγουν παντού. Στην Ελλάδα τι να πρωτοβάλουμε στα σουβενίρ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να πρωτοβάλουμε στα σουβενίρ;... Δεν ξέρω, πάντως οι Ολλανδοί -και όχι μόνο- κάνουν ο,τι μπορούν για τον τουρισμό και -πίστεψε με- έχουν πάρα πολύ τουρισμό κάθε χρόνο!

      Διαγραφή
  24. και με αι - phone πρωτοποριακή κατασταση...για έναν πανέμορφο πινακα οντως !!!! καλο απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τον γνωρίζω τον πίνακα και τον ζωγράφο, όχι προσωπικά!!! Χαχαχα!!!
    Οι πίνακες του για μένα είναι τα ομορφότερα ζωγραφικά έργα της εποχής σε όλη την Β. Ευρώπη.
    Έχουν φως, λάμψη, καλαισθησία και ομορφιά.
    Το βιβλίο δεν έτυχε να το διαβάσω, αλλά είδα την ταινία στην τηλεόραση κάποια στιγμή.
    Δεν μπορώ να έχω μέτρο σύγκρισης όμως. Συνήθως τα βιβλία είναι πολύ καλύτερα από τις
    ταινίες.

    Αυτά τα ολίγα, Πετρουλίνι. Θα τα πούμε από την Κυριακή και μετά, γιατί θα είμαι εκτός Αθηνών.
    Θα περάσω πάλι Ζήκο και δεν με χάνεις από πελάτη!!!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως, και οι υπόλοιποι πίνακες του έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. "Να ξανάρθεις"! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  26. Καλέ τι πειράγματα είναι αυτά με τους πίνακες που είδα στο λινκ που μας έδωσες;;; Κάποια με εκνεύρισαν αλλά γέλασα με το δωμάτιο του Βαν Γκογκ και το λαπ τοπ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ο πίνακας με το κορίτσι με το σκουλαρίκι μου αρέσει πολύ. Μόνο την ταινία έχω δει αλλά θέλω να διαβάσω το βιβλίο.........
    Καλό σου βράδυ κοπέλα μου με τις ανατροπές σου στις αναρτήσεις σου!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα μου άρεσε αυτό με το δωμάτιο του Βαν Γκογκ! Να είσαι καλά Αννούλα μου, φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  27. Πολύ ωραία η ανάρτησή σου για τον υπέροχο αυτόν πίνακα!!!!!!!!!!!!!!!!
    Φιλιά και καλό μήνα!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά γλυκιά μου και καλό μήνα και σε σένα! Σε φιλώ :))

      Διαγραφή
  28. και εγώ κορίτσι με σκουλαρίκι είμαι μα δεν με κυκλοφορούν σε σουβενίρ πφφφφ αυτοί χάνουν!

    αγαπώ τη φινέτσα και την ηρεμία που αποπνέει αυτός ο πίνακας. αγαπώ το Πετρουλίνι στην Ολλανδία και όπου αλλού!
    φιλιά πολλάααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ! Κι εγώ! Τσάμπα σκουλαρίκια φοράμε Βικάρα μου! Κανείς δεν μας ζωγραφίζει εμάς!! Αχαχαχα! Πολλά γλυκά φιλιά και καλό βραδάκι :))))))

      Διαγραφή
  29. Πέτρα μου! Σε διάβαζα σιγά, σιγά...
    Πως τα έγραψες τόσο όμορφα; Το πίνακα που πήρες είναι δύσκολο και το θέμα...

    Φιλιά πολλά, θα δούμε πως θα γράψω και εγώ, χαχαα! Το καφεδάκι σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα μισά τα.......αντέγραψα! Είναι αναδημοσίευση Βερόνικα μου, αλλά στο δεύτερο μέρος είναι μια ανάμνηση δική μου! Πολλά φιλιά από την Ελλάδα και καλό σου βράδυ χαρά μου! :)

      Διαγραφή
  30. Εξαιρετική εγγραφή και πηγή γνώσης για όλους μας....! Ευχαριστούμε Joan.....! καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά φίλε Γιάννη. Σε ευχαριστώ και καλό σου βράδυ! :)

      Διαγραφή
  31. Ξανάρθα να σου αφήσω σχόλιο, Ζήκο. :))
    Τι ωραία επιλογή που έκανες, κουμπαρονάκι μου. Ένας τόσο φινετσάτος, τόσο έλεγκαντ πίνακας, που αναδεικνύεται μέσα από την απλότητά του. Τα δε κείμενά σου απολαυστικότατα. Και για το ότι μας τρολάρεις κιόλας; Ρισπέκτ. χαχαχα

    Φιλιά άπειρα, άπαιχτο Κορίτσι μου!!! ^_^

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρώτο κείμενο δεν είναι δικό μου ωρέ, το γράφω πεντακάθαρα. Φιλιά πολλά αγα-πόνυ μου!

      Διαγραφή
    2. (σιγά που δεν θα μπουρδουκλωνόμουν, το ζαβό - αλλά μ' αγαπάτε κι έτσι *βλεφαροπετάρισμα*)

      Διαγραφή
    3. Σ' αγαπάμε όπως και να 'σαι ωρέ, τι σόι αγα-πόνυ θα ήσουν αλλιώς! :))

      Διαγραφή
  32. Ο πίνακας μου αρέσει, η ταινία δεν μου άρεσε (κατά τη γνώμη μου δεν έχασες και πολλά που δεν την είδες), το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει, αλλά γέλασα με την εισβολή της τεχνολογίας στον πίνακα!
    Μα είναι δυνατόν να έχει ακόμα και το κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι καλύτερο τηλέφωνο από μένα? χαχα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ταινία δεν την έχω δει, συνήθως προτιμώ τα βιβλία. Πάρε καινούργια συσκευή λέμε!! Φιλάκια!

      Διαγραφή
  33. Αλόχα! Έρχομαι με ρυθμούς χελώνας! Όρεξη να έχω να περιμένω ...
    Τον πίνακα τον γνωρίζω, τον ζωγράφο όχι...Εννοείται ούτε βιβλίο, ούτε ταινία είχα ακουστά!
    Συνηθίζω κι εγώ να μην βλέπω ταινίες των οποίων έχω διαβάσει πριν το βιβλίο...τρομερή η απογοήτευση έπειτα !!!
    Φαντάσου ζαβλακωμένο που είμαι τελευταία που το πρωί είδα την ανάρτηση στα γρήγορα και δεν μπορούσα να καταλάβω που ήταν η αντανάκλαση και που ο παραμορφωτικός καθρέφτης!
    Σε φιλώ γλυκά :)))
    Μπάι μάι ντάρλινγκ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ..........Και μετά κατάλαβες;;;; Γιατί εγώ ακόμα να καταλάβω!! Αχαχα! Μάκια!

      Διαγραφή
  34. Να που έμαθα πράγματα και γεγονότα που ούτε υπήρχε περίπτωση ποτέ να γνώριζα.
    Ο πίνακας καταπληκτικός, ελπίζω και το βιβλίο και η ταινία.
    Μακάρι κάποια στιγμή να διαβάσω το βιβλίο.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Περιμένω και μια απάντησή σου για την Κυριακή...
      πήγαινε στο mail σου....

      Διαγραφή
    2. Ο πίνακας είναι καταπληκτικός, το βιβλίο καλό, η ταινία δεν ξέρω, δεν την είδα σκόπιμα. Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  35. Πάντοτε με μαγνήτιζε το βλέμμα της κοπέλας στον πίνακα χωρίς ποτέ να καταλάβω όμως τι είναι αυτό που κρύβει...
    Επαναστατική η προσέγγισή σου στην πρόσκληση της Μαριλένας και έδωσε κάτι διαφορετικό!! Φωνάζει "Πέτρα" από μακριά...:-)
    Καληνύχτα!!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα με συναρπάζει αυτός ο πίνακας. Φοβερό πράγμα το ταλέντο στη ζωγραφική τελικά! Και πολύ σπουδαίος ο ζωγράφος φυσικά. Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  36. Έχω δει την ταινία Πετροκόριτσο κι είχε πολύ ενδιαφέρον! Πάντα μ' ενθουσιάζει η τέχνη της ζωγραφικής και ειδικά τα πορτραίτα. Υπέροχη η επιλογή σου και με όλο το concept που μας παρουσίασες! Καλό βραδάκι! Φιλιά πολλά με αγκαλιά!:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, στα πορτρέτα φαίνεται νομίζω το μεγαλείο ενός ζωγράφου. Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  37. "Yπέροχο" το κορίτσι με το άϊφον...
    Αν και δεν τρέφω τα καλύτερα αισθήματα για τη χώρα που νομιμοποίησε το κόμμα των παιδεραστών και υπερασπίζεται την παιδοφιλία ως «φυσική ανάγκη» , εν τούτοις αναγνωρίζω πως ο ορίτζιναλ πίνακας είναι εξαιρετικός, καθώς και η ανάρτησή σου!
    Καλό βράδυ Πέτρα!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η χώρα είναι πανέμορφη Μαρία μου, τι να φταίει που έχει τέτοιους κατοίκους;; Σάμπως είναι η μόνη;... Καλό βραδάκι!

      Διαγραφή
  38. αυτόν τον πίνακα.. τον έχω ξαναδει... και μου άρεσε...
    τον άλλον όμως.. όχι.. εκπληξη ήτανε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η έκπληξη ήταν για να κάνουμε λίγο κέφι! Καλό βραδάκι Λαμπρινή μου :)

      Διαγραφή
  39. Η επιλογή σου εκπληκτική όπως και τα κείμενά σου, άντε τώρα να ψάξω εγώ να βρώ κάτι τόσο πρωτότυπο και ενδιαφέρον να γράψω.....ασυναγώνιστο πετροκόριτσο.....ο πίνακας υπέροχος όπως και όλοι του Βερμέερ, έναν μάλιστα (τοπίο) τον έχω κεντήσει (γκοπμπλέν) προ ......ετίας, την ταινία την είδα , δεν με συγκλόνισε, την περίμενα διαφορετική, παρ΄όλο που η Γιόχανσον ήτανε μάλλον καλή στο ρόλο, όμως μου γέννησε την επιθυμία να διαβάσω το βιβλίο, ελπίζω να αξίζει τον κόπο για να το προσπαθήσω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το βιβλίο έχει ενδιαφέρον, αλλά μην περιμένεις να τρελαθείς κιόλας! Ένα καλό βιβλίο είναι, πως είναι ο πίνακας;; καμία σχέση! καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  40. Έχω διαβάσει το βιβλίο και είναι καταπληκτικό και η ταινία καλή ήταν.
    Καλή συνέχεια με δύναμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Κατερίνα μου και καλό σου βράδυ! Φιλιά :)

      Διαγραφή
  41. Με το που είδα τον πίνακα, το 'καψα: άρχισα να φτιάχνω ιστορίες! Και περνούσα το κείμενό σου έχοντας το κεφάλι μου γεμάτο... Εκεί κάπου στα σουβενίρ το ξανάκαψα! Το πήρα από την αρχή και κατάλαβα την ανατροπή σου και γελάω ακόμα με την... κατάστασή μου!
    Και αυτόν τον πίνακα, όπως και την "κραυγή" της Αριστέας τα σκέφτηκα μόλις είδα την ιδέα της Μαριλένας. Το κορίτσι μπορώ να το κοιτάζω για ώρες...
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχαμε δεν είχαμε, σου τον κάψαμε τον εγκέφαλο δηλαδή!! Αχαχα! Πολλά φιλιά και καλό σου βράδυ Αλεξάνδρα μου!

      Διαγραφή
  42. Καταπληκτική η επιλογή σου στον πίνακα.
    Αν και είδα την ταινία δεν ήξερα ότι υπήρχε βιβλίο.
    Συγχαρητήρια για τον παραμορφωτικό πίνακα!
    Διάβασα το κείμενό σου από το κινητό και ξετρελάθηκα.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου καλημέρα και σου ζητώ συγνώμη που άργησα να βρω το σχόλιο σου. Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και να είσαι καλά! Πολλά φιλιά :))

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.