Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

ΜΕΤΟΙΚΟΣ..ΑΛΛΟΔΑΠΟΣ..ΞΕΝΟΣ..ΠΡΟΣΦΥΓΑΣ..ΦΕΥΓΑΤΟΣ...


"Έχω γεννηθεί στην Αλεξάνδρεια και έτσι έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία σε ότι ελληνικό έφεραν και έσπειραν οι Πτολεμαίοι στη γενέτειρά μου. Είμαι Έλληνας από πατέρα, μητέρα και παππού, με ρίζες στη Μικρά Ασία, τα Ιωάννινα, τη Ζάκυνθο και την Κέρκυρα. Η Αλεξάνδρεια, αν και μου χάρισε τον κοσμοπολιτισμό των Πτολεμαίων, με απομάκρυνε από την ελληνικότητά μου. Η Αίγυπτος ζούσε τότε σ' ένα κοσμοπολίτικο, πολύγλωσσο παζάρι. Οι άνθρωποι επικοινωνούσαν σε πολλές γλώσσες - αραβικά, αγγλικά, γαλλικά. Η Αλεξάνδρεια με άνοιξε στον κόσμο… Οι πρόγονοί μου μιλούσαν όλοι ελληνικά. Η θεία μου η Ροζάντι μέχρι τα πέντε χρόνια της αρνιόταν να μιλήσει, έως τη μέρα που ήρθαν στο σπίτι συγγενείς από την Ιταλία. Από τότε, η θεία άρχισε να μιλάει, αλλά μόνο στα ιταλικά. Έτσι, εξαιτίας της επιλεκτικής αλαλίας της θείας μου, τα ελληνικά απαγορεύτηκαν στην οικογένειά μου και η γλώσσα του Δάντη έγινε η μητρική μου γλώσσα...." 
"Ο Μέτοικος" "Μες Τη Μεσόγειο"...

Σαν σύννεφο απ’ τον καιρό μονάχο μες τον ουρανό
θα `ρθω ξανά κοντά σου
Μέσα σε κείνη τη βροχή που σ’ άφησα κάποιο πρωί
κι έχασα τη ζωή μου
Θα `ρθω ξανά απ’ τα παλιά σαν το πουλί απ’ το νοτιά
την πόρτα να χτυπήσω
Θα `ναι μια άνοιξη πικρή που όλα θ’ ανοίγουνε στη γη
κι απ’ την αρχή θ’ αρχίσω...


"Λυπάμαι που δεν τραγουδώ στο μπάνιο μου. 
Δεν λυπάμαι όμως που δεν τραγουδώ δημόσια. 
Έκανα το γύρο. 
Το γύρο του κόσμου και το γύρο των αιθουσών, μεγάλων ή μικρών. 
Έζησα μαγικά πράγματα. 
Έμαθα πως αυτό που θεωρούμε κεκτημένο 
δεν είναι παρά ένα απειροελάχιστο μέρος αυτού που απομένει να ανακαλυφθεί"...
Ζωρζ Μουστακί

Ποιος δεν είναι τάχα "Μέτοικος" τριγύρω;
Σε ποια κατηγορία ανήκει ο καθένας μας;

Αλλοδαπός, αλλοεθνής, αποδημητής, απόδημος, 
άποικος, έπηλυς, μετανάστης, ξενιτεμένος, 
ξένος, πάροικος, πρόσφυγας, φευγάτος.....
(http://sinonima.blogspot.gr/2010/01/blog-post_21.html)
Ποιος από όλους μας δεν είναι έστω και ένα από αυτά;...
Υιοθετώντας το τελευταίο, μετοικίζω μουσικά για αλλού..

-----------------------------------------------------------------------------

Edith Piaf ~~ Ζωρζ Μουστακί ~~ "Milord"
Μέτοικος από σύννεφο σε σύννεφο 
από τις 23/5/2013

30 σχόλια:

  1. Φέγγει ο ήλιος μες στη φλέβα
    ήλιος μαύρος σαν κουρσάρος
    φεύγω για το Σαντιάγο
    κι όποιον θέλει ας πάρει ο Χάρος....

    Καλό του ταξίδι.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό του ταξίδι.
      Αγάπησε την Ελλάδα πολύ περισσότερο κι από κάποιους Έλληνες ακόμα!
      Φιλάκια και καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Πολίτης του κόσμου(προσοχή,όχι κοσμοπολίτης:),
    πατρίδα μου όλη η Γη,
    γι αυτο και υποκλίνομαι μπροστά στον Μουστακί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αλλοδαπός, αλλοεθνής, αποδημητής, απόδημος,
    άποικος, έπηλυς, μετανάστης, ξενιτεμένος,
    ξένος, πάροικος, πρόσφυγας, φευγάτος.....
    Ούτε καν πολίτης του κόσμου όπως λεει παραπάνω ο @yad.
    Μακάρι να ήταν όλοι οι καλλιτέχνες σαν και αυτόν.
    Ευγένια,τρυφερότητα,παιδεία!!!
    Καλό του ταξίδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Ελενάκι μου.
      Όπως λες, διέθετε και παιδεία. Σπάνιο..
      Σε φιλώ, καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Μόνο να υποκλιθώ μπορώ.
    Είμαι "μικρή" για να πω οτιδήποτε!

    (Αχ αυτά τα αφιερώματα σου Τζόαν μου!)
    Καλή σου μέρα!
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα "μικρό" τρελοκομείο!
      Καλό σου βράδυ μικρό τρελοκομείο!
      Σε φιλώ τρελοκομείο! :)))

      Διαγραφή
  5. Yπέροχο αφιερωμα!
    Και έχω σοκαριστεί και λίγο γιατί δεν ήξερα ότι το milord ήταν δικό του!

    Καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα δεν είναι καταπληκτικό το τραγούδι;;;
      Κι ενώ συνήθως έγραφε μουσική, εδώ είχε γράψει τους στίχους
      και μάλιστα με την Edith Piaf υπήρξε και ειδύλλιον...
      Καλησπέρα και πολλά φιλιά! :)

      Διαγραφή
  6. Τι αφιέρωμα... Μπράβο, υπέροχο...
    Καλό του ταξίδι...



    Καλημέρα :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ γλυκό μου.
      Ευχαριστώ και τον μουσικό που αγάπησε τη χώρα μου...
      Σε φιλώ και καλό σου βραδάκι! :)

      Διαγραφή
  7. Μόνο εσύ θα μπορούσες να κάνεις τέτοιο αφιέρωμα!
    Καλό του ταξίδι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εγώ δηλώνω ξένη και φευγάτη....
    Έτσι νιώθω τις περισσότερες φορές... ταυτόχρονα και μόνη...
    Καλή σου μέρα και το αφιέρωμά σου αυτό, πολύ επιτυχημένο, όπως όλα σου άλλωστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ! "Σαν σύννεφο απ' τον καιρό, μονάχο μες τον ουρανό"..
      Μη μου μελαγχολείς και πλησιάζει μια Κυριακή σκέτο μέλι..!
      Σε φιλώ γλυκά Φλωρούκο μου! :)))

      Διαγραφή
  9. 'Αλλος ένας ωραίος ΄Ελληνας μετοίκησε στη χώρα των αγγέλων......ας είναι αναπαυμένος.....το βέβαιο είναο ότι ο κόσμος μας έγινε φτωχότερος απο την απώλειά του..
    Φευγάτη κι εγώ, εξακολουθώ να ακούω τα τραγούδια του, να απολαμβάνω τη μουσική του, όπως και της Πιάφ, του Ζώρζ Μπρασένς , του Ζακ Μπρέλ, του Ζαν Φερά, της Μπάρμπαρα, της Νταλιντά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε Κλαυδία, ξέρεις τι έχω πάθει με τα σχόλια σου;
      Δεν βρίσκω τι να συμπληρώσω!!
      Σε φιλώ γλυκό μου χαμόγελο! Καλό σου βράδυ! :)))

      Διαγραφή
  10. Απο το προσωπο καταλαβαινεις
    την "ωραιοτητα" του ανθρωπου.
    Δεν ξερω...μα..
    εκτιμω πως...
    κι εκει που παει...
    sold out θα ειναι
    τα εισιτηρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα είσαι μαγική!
      Sold out on air!!!
      ....λούλουδα;;; Δεν έχει;;;
      Καλησπερολούλουδα λέμε! Και φιλί! :)))

      Διαγραφή
  11. Όσο δεν εκτιμούμε αυτό που ήμαστε, τόσο δεν θα ήμαστε τίποτα!
    Την καλησπέρα μου μετά από πολύ καιρό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρε παιδιά, χιονίζει καλοκαιριάτικο!!!
      Κι αυτό που είπες, πολύ σοφό βρε άνθρωπε!
      Γι' αυτό έλειπες τόσο καιρό;;;
      Για να μας λείψουν τα λόγια σου ε;
      Παλιόπαιδο!
      Την καλησπέρα μου λοιπόν και το καλωσόρισμα μου και πάλι!
      :)))

      Διαγραφή
  12. Δεν γνωρίζω σχεδόν τίποτα για τον Μουστακί. (εκτός από τον "Μέτοικο")
    Πέρασα για μια καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα γι' αυτό σου τα έγραψα εγώ Ακυβέρνητε τύπε,
      γιατί η ζωή του είχε ενδιαφέρον και λίγα έγραψα βεβαίως...
      Καλησπέρα λοιπόν και πολλά φιλιά! :)))

      Διαγραφή
  13. εξαιρετικό αφιέρωμα .....να σαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Παναγιώτη μου.
      Καλό σου βράδυ, σε φιλώ! :)

      Διαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Καλλιτέχνης αληθινός...
      Καλό σου βράδυ γλυκό μου και φιλούθκια στην Κύπρο!
      :)))

      Διαγραφή
  15. Συμφωνώ, εξαιρετικό αφιέρωμα! Καλό του ταξίδι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Έλλη μου!
      Φιλάκια πολλά και καλό βραδάκι!
      :)))

      Διαγραφή

ΦΙΛΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ TOY BLOG ΚΑΙ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ GDPR~ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ!

ΠΕΡΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ: ΠΡΟΣΟΧΗ! ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΝΟΜΟΣ 2121/1993 Copyright © Mia Petra

Απαγορεύεται από το δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας η καθ' οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση και ιδιοποίηση τών κειμένων μου, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ - ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ Ή ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΡΙΑΣ -Mia Petra-
***IMPORTANT NOTE***:The reproduction, publication, modification, transmission or exploitation of any work contained herein for any use, personal or commercial, without my prior written permission is strictly prohibited.